Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Σχολική Μονάδα: Δημοτικό Σχολείο Ριζωμάτων-Δασκίου-Σφηκιάς
Κωδικός Σχολείου: 9160060
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας
Ταχ. Δ/νση: Ριζώματα Ημαθίας, Αγίου Αθανασίου & Παναγίας, 59100 Βέροια
Τηλ: 2331096530
Φαξ: 2331096530
e-mail: dimrizom@sch.gr
Ιστοσελίδα του Σχολείου: http://dim-rizom.ima.sch.gr/
Έναρξη Λειτουργίας του Σχολείου: 1/9/1927
Εγκατάσταση σε νέο Διδακτήριο: Από το Σεπτέμβριο του 2015.
Αριθμός Μαθητών: 40 (σαράντα)
Τμήματα : 5 (πέντε)
Αριθμός Εκπαιδευτικών: 12 (δώδεκα)
Οργανικές Θέσεις: 5 (πέντε)
Ειδικότητες: 5 ΠΕ70, 1 ΠΕ60, 1 ΠΕ11, 1 ΠΕ07, 1ΠΕ08, 1 ΠΕ79.01, 1 Π86, 1 ΠΕ
91.01
Διοικητικό Προσωπικό: 0
Βοηθητικό Προσωπικό: 2 (δύο)
Αίθουσες Διδασκαλίας: 7 (επτά)
Συστεγαζόμενο με το Νηπιαγωγείο Ριζωμάτων
Αύλειοι Χώροι: Περίπου 3 στρέμματα. Διαθέτουμε γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, κήπο
(όπου η δεντροφύτευση έχει γίνει από τους μαθητές του Σχολείου).
Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών: 1 (εργαστηριακός εξοπλισμός σύμφωνα με τις
ανάγκες των βιβλίων Φυσικών Επιστημών Ε΄και ΣΤ΄τάξεων).
Εργαστήριο Τ.Π.Ε.: 1 ( 7 Η/Υ ανακατασκευασμένοι), σύνδεση με το σχολικό δίκτυο,
βιντεοπροβολέας)
Βιβλιοθήκη-Αναγνωστήριο: Ενταχθήκαμε στο Πανελλήνιο Δίκτυο Σχολικών
Βιβλιοθηκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Φ17/72957/Δ1/8-5-2018). Λειτουργεί
τρεις φορές την εβδομάδα ως δανειστική βιβλιοθήκη και παράρτημα της Δημόσιας
Βιβλιοθήκης Βέροιας.
Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων: Λειτουργεί ως θετρική σκηνή και μερικές φορές ως
κλειστό γυμναστήριο τις ημέρες που ο καιρός δεν είναι καλός.
Τραπεζαρία: Αίθουσα που λειτουργεί ως χώρος σίτισης των παιδιών καθώς
συμμετέχουμε από το 2018 στο πρόγραμμα”Σχολικά Γεύματα”.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η σύνταξη του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας της σχολικής μας μονάδαςhttp://dim-rizom.ima.sch.gr/?p=2749 .
Η εξαιρετική ανταπόκριση των μαθητών, των γονέων και των συναδέλφων στις ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω της πανδημίας covid-19.
Με χαρά υποδέχτηκε το σχολείο μας την ψηφιακή επίσκεψη (μέσω webex) τ
ην Υπουργό Παιδείας κυρία Κεραμέως, η οποία παρακολούθησε και συζήτησε με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. (http://dim-rizom.ima.sch.gr/?p=2765).
Δημιουργήθηκαν τάχιστα μαθήματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση: α) ασύγχρονης διδασκαλίας στο eclass:
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ-ΔΑΣΚΙΟΥ-ΣΦΗΚΙΑΣ ΕΞ
ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-AΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ
ΤΑΞΕΩΝ ΣΤΟ ECLASS Α΄ ΤΑΞΗ Α΄ΓΛΩΣΣΑ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060114/ Α΄ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060112/ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΥ https://eclass.sch.gr/courses/9160060132/ Β΄ ΤΑΞΗ Β΄ΓΛΩΣΣΑ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060115/ Β΄ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060116/ Γ΄- Δ΄ ΤΑΞΕΙΣ Γλώσσα:
https://eclass.sch.gr/courses/9160060111/ Μαθηματικά Γ΄:
https://eclass.sch.gr/courses/9160060110/ Μαθηματικά Δ’:
https://eclass.sch.gr/courses/9160060117/ Ιστορία και
Θρησκευτικά: https://eclass.sch.gr/courses/9160060113/ Γ΄-Δ΄ ΕΥΕΛΙΚΤΗ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060119/ Ε΄ΤΑΞΗ Ε΄
ΓΛΩΣΣΑ https://eclass.sch.gr/courses/9160060107/ Ε΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ https://eclass.sch.gr/courses/9160060108/ Ε΄
ΦΥΣΙΚΗ https://eclass.sch.gr/courses/9160060118/ Ε΄ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060121/ Ε΄ ΙΣΤΟΡΙΑ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060140/ ΣΤ΄ΤΑΞΗ ΣΤ΄ΓΛΩΣΣΑ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060128/ ΣΤ΄ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060129/ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α΄ΤΑΞΗ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060127/ Β΄ΤΑΞΗ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060124/ Γ΄ΤΑΞΗ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060131/ Δ΄ΤΑΞΗ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060125/ Ε΄ΤΑΞΗ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060126/ ΣΤ΄ΤΑΞΗ
https://eclass.sch.gr/courses/9160060133/ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Γ΄-
Δ΄https://eclass.sch.gr/courses/9160060144/ Ε΄-
ΣΤ΄https://eclass.sch.gr/courses/9160060142/ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
https://eclass.sch.gr/courses/9160040105/ Α΄ – Β΄
à https://eclass.sch.gr/courses/9160040137/ Γ΄ – Δ΄
à https://eclass.sch.gr/courses/9160040138/ Ε΄ – ΣΤ΄
à https://eclass.sch.gr/courses/9160040139/ ΑΓΓΛΙΚΑ ΓΕΝΙΚΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
https://eclass.sch.gr/courses/G1263100/ Α΄ :
https://eclass.sch.gr/courses/9160060122/ Β΄:
https://eclass.sch.gr/courses/9160060123/ Γ΄:
https://eclass.sch.gr/courses/9160060105/ Δ΄:
https://eclass.sch.gr/courses/9160060104/ Ε΄:
https://eclass.sch.gr/courses/9160060103/ ΣΤ΄:
https://eclass.sch.gr/courses/9160060102/ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Ε΄:
https://eclass.sch.gr/courses/9160035132/ ΣΤ΄:
https://eclass.sch.gr/courses/9160035154/ και β) σύγχρονης διαδασκαλίας με την ψηφιακή πλατφόρμα webex..
Σημεία προς βελτίωση
Πρέπει να βελτιώσουμε την υλικοτεχνολογική υποδομή του σχολείου με νέους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και διαδραστικούς πίνακες (η αίτηση έχει
κατατεθεί στο Υ.ΠΑΙ.Θ.).
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η σύνταξη του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας της σχολικής μας μονάδας
http://dim-rizom.ima.sch.gr/?p=2749 .
Η εξαιρετική ανταπόκριση των μαθητών, των γονέων και των συναδέλφων στις
ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω της πανδημίας covid-19.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Στο σχολείο αναλαμβάνονται από τους εκπαιδευτικούς πρωτοβουλίες για τη συμμετοχή σε προαιρετικά εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται κυρίως από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, σε θέματα επίγοντα όπως ήταν η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τα νέα εργαλεία της (eclass, webex, κ.ά.), των σχολικών δραστηριοτήτων, σε εθνικό επίπεδο και κάποιες φορές και σε διεθνές επίπεδο (π.χ e-twinning). Οι εκπαιδευτικοί προτρέπουν τους/τις μαθητές/τριες να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων που τους/τις ενδιαφέρουν. Επίσης, πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται και για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε πολιτιστικές εκδηλώσεις τόσο σε τοπικό επίπεδο (π.χ συμμετοχή των παιδιών που στελεχώνουν τα χορευτικά τμήματα του χωριού στις εκδηλώσεις εορτασμού του πολιούχου αγίου) όσο και στην ευρύτερη περιοχή (π.χ συμμετοχή χορωδίας του σχολείου στα πλαίσια χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης στην πρωτεύουσα του νομού).
Σκοπός της παρούσης εκθέσεως είναι α) να καταγράψει τα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά που άπτονται των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, β) να διαπιστώσει τυχόν παραλείψεις ή αστοχίες και γ) να διατυπώσει προτάσεις προς αντιμετώπιση των αδυναμιών και αξιοποίηση των ιδεών που ανέκυψαν κατά την διαδικασία αξιολογήσεως. Προς τούτο, έγινε επισταμένη έρευνα στα αρχεία του σχολείου, διεξήχθησαν συζητήσεις/διαβουλεύσεις με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Οι διδάσκοντες κλήθηκαν επίσης να συμπληρώσουν ανωνύμως σχετικό ερωτηματολόγιο, ώστε να διερευνηθούν και αν εκλαμβάνονται ως θετικά ή αρνητικά και κατ’ εκτίμηση τα διαλαμβανόμενα στα σχετικά αρχεία.
Συμπεράσματα – προτάσεις
Αναμφίβολα, η παιδευτική πράξη και ζωή συνιστά σπορά του αγαθού και
αλιεία ψυχών για τα βελτίω. Η πλήρης επιτυχία ή αποτυχία της είναι αδύνατον να αποτιμηθεί στον περιορισμένο ορίζοντα ενός σχολικού έτους και δεν μετράται, ασφαλώς, ούσα μη ποσοτικό μέγεθος.
Η ανάθεση συλλογικών/ομαδικών εργασιών ποικίλου περιεχομένου
λειτούργησε λυσιτελώς προς ανάπτυξη των ταλάντων ενός εκάστου μαθητού και αύξηση της αυτο-εκτιμήσεως, δέον δε να αξιοποιηθεί περισσότερο. Ταυτόχρονα, κοινή ήταν η εκτίμηση για επέκταση της έμμεσης, μη κατ’ ανάγκην συνειδητής αλληλο-διδασκαλίας, η οποία αποβαίνει ευεργετική τόσο για τους δυνατότερους όσο και για τους αδύνατους μαθητές._
Ευρήματα
Σε γενικές γραμμές, καταγράφεται θετική εικόνα. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά
στον δείκτη 6.1, παρατηρήθηκε μηδενική σχολική διαρροή ή ελλιπής φοίτηση. Σε κάθε περίπτωση βραχείας ή παρατεταμένης απουσίας μαθητή/μαθήτριας, υπήρξε άμεση, επανειλημμένη επικοινωνία με τον κηδεμόνα, αναζητήθηκαν δε διακριτικώς περαιτέρω πληροφορίες από συμμαθητές και ευσχημόνως εξηγήσεις και σχετικά δικαιολογητικά (π.χ. ιατρική γνωμάτευση).
Ομοίως, υπήρξε ζωηρή, διαρκής κινητοποίηση για την πρόοδο και στήριξη των μαθητών, όχι μόνον όσων παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες αλλά και όσων έδωσαν δείγματα δυσκολίας στην σχολική ζωή και την κοινωνική τους αναστροφή. Εν πρώτοις, επισημαίνεται η καθημερινή συνεργασία των δασκάλων της τάξεως και των ειδικοτήτων με τον εκπαιδευτικό της
παραλλήλου στηρίξεως και τον υπεύθυνο του Ολοημέρου προγράμματος. Σε
περίπτωση απουσίας, καταβλήθηκε επιτυχώς προσπάθεια κοινοποιήσεως των διδαχθέντων και των ανατεθεισών εργασιών. Ανελλιπώς ερευνάται η εμπέδωση των διδαγμάτων προφορικώς, γραπτώς ή –πρώτιστα- βιωματικώς.
Συνωδά, αδιάπτωτο είναι το ενδιαφέρον για τον εντοπισμό και την εξάλειψη τυχόν κρουσμάτων συστηματικής αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί, εφήρμοσαν επανειλημμένως την μέθοδο της δραματοποιήσεως ή του βιωματικού εργαστηρίου, με χρήση φανταστικών, πιθανών «σεναρίων» εκτροπής, ώστε να προληφθούν αντικοινωνικά φαινόμενα αδιαφορίας, επιθετικότητος, φθόνου κ.τ.ό. και να ενθαρρυνθούν παραδείγματα φιλίας, συντροφικότητος, αγάπης, συγχωρητικότητος, καταλλαγής, συνεργασίας, ομαδικότητος, ευγενούς άμιλλας κ.ο.κ..
Σημεία προς βελτίωση
Εισαγωγή
Σκοπός της παρούσης εκθέσεως είναι α) να αποτυπώσει τις δράσεις και
απόψεις με σκοπό την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στην σχολική μονάδα μεταξύ του προσωπικού, β) να διαπιστώσει ελλείψεις και αδυναμίες κατά την εφαρμογή των ανωτέρω δράσεων ή κατά τον σχεδιασμό τους και γ) να καταλήξει σε προτάσεις για θεραπεία των προβλημάτων και αξιοποίηση των ιδεών που ανέκυψαν κατά την διαδικασία αξιολογήσεως. Προς τούτο, έγιναν διεξοδικές συζητήσεις με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι κλήθηκαν επίσης να συμπληρώσουν
ανωνύμως σχετικό ερωτηματολόγιο. Για λόγους οικονομίας, το ερωτηματολόγιο εστάλη στα προσωπικά e-mails των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδος – βλ.
https://www.surveymonkey.com/create/survey/preview?sm=_2FjDjyaDmGGje2P_2FMIKYrI1
Ευρήματα
Σε γενικές γραμμές, καταγράφεται θετική εικόνα, με έντονη έφεση και
προσπάθεια για ανάληψη ποικίλων διαθεματικών διδακτικών παρεμβάσεων και
παρεμβατικών δράσεων με την συνεργασία των δασκάλων της τάξεως με την
διεύθυνση του σχολείου, την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τους
εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων αλλά και τους γονείς, με σκοπό την διεύρυνση των
μαθητικών οριζόντων και την αφομοίωση της διδακτέας ύλης κατά τρόπο
επαγωγικό, που αυξάνει την κριτική σκέψη. Προ πάντων, δίνεται έμφαση στην
θρησκευτική, εθνική, ηθική, κοινωνική και πολιτιστική καλλιέργεια των μαθητών.
Ενδεικτικώς, αναφέρονται η τακτική παραγωγή διαθεματικών φύλλων εργασίας, η
ενδελεχής οργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων/παιγνίων ή επισκέψεων (2 τουλάχιστον δραστηριότητες/εκδηλώσεις ή επισκέψεις μηνιαίως ανά τάξη). Δέον να μνημονευθούν φερ’ ειπείν το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής (περί υδατίνων πόρων), οι εκδηλώσεις και η συμμετοχή στον διαγωνισμό για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό, η μέριμνα την αντιλυσσική προστασία, οι επισκέψεις στο πλησιέστερο
Αρχαιολογικό και Λαογραφικό μουσείο, η συμμετοχή σε εκδήλωση της Ενώσεως Καθηγητών Αγγλικής Ημαθίας καθώς και η ανελλιπής δραστηριοποίηση στον τομέα των επίκαιρων εορτών, επετείων και αφορμήσεων για εγκυκλοπαιδική μόρφωση.
This entry was posted on Κυριακή, 10 Οκτωβρίου, 2021 at 19:20 and is filed under Ανακοινώσεις. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.